Bedrijfsvoorwaarden van Zego

Gelieve deze bedrijfsvoorwaarden aandachtig te lezen.

  1. Aanvaarding van onze Bedrijfsvoorwaarden

    1. Door ons te vragen een offerte op te stellen, of jouw verzekering te regelen of af te wikkelen, stem je in met deze Bedrijfsvoorwaarden. Wij vragen jouw bijzondere aandacht voor:

      1. Het onderdeel "Gebruik van persoonsgegevens", met name de alinea waarin wordt uitgelegd hoe "persoonsgegevens van bijzondere aard" zullen worden gebruikt; en
      2. Het onderdeel "Kredietwaardigheidscontroles";
    2. Het is in jouw eigen belang dat je deze voorwaarden zorgvuldig leest.

    3. Als je niet zeker bent over een aspect van onze Bedrijfsvoorwaarden, of vragen hebt over onze relatie met jou, kun je contact met ons opnemen.

  2. De Autoriteit Financiële Markten

    1. Zego is een handelsnaam van Zego B.V., aan wie een vergunning is verleend door en die onder toezicht staat van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Ons registratienummer bij de AFM is 12047576.
    2. Op grond van onze AFM-vergunning zijn onze toegestane activiteiten: het bemiddelen in verzekeringen en het optreden als gevolmachtigd agent van verzekeraars.
    3. Je kan dit controleren in het Register Financiële Dienstverleners door de website van de AFM te bezoeken https://www.afm.nl/nl-nl/professionals/registers/vergunningenregisters/financiele-dienstverleners (registratienummer:12047576) of door contact op te nemen met de AFM via +31(0)20 797 2000.
  3. Zakelijke / Particuliere klanten

    1. In onze Bedrijfsvoorwaarden wordt specifiek verwezen naar "zakelijke" en "particuliere" klanten. Voor de duidelijkheid:

      1. Zakelijke klanten van Zego sluiten verzekeringsproducten af voor activiteiten die verband houden met hun beroep (zakelijke verzekering), zoals het verhuren van voertuigen of het bezitten en/of beheren van een Wagenpark; en
      2. Particuliere Klanten van Zego sluiten verzekeringen af voor activiteiten die verband houden met privé-activiteiten (particuliere verzekering).
    2. Je kan zowel Zakelijke als Particuliere klant van Zego zijn, maar tijdens het gebruik van elke individuele verzekeringspolis handel je in de staat van ofwel Zakelijke klant ofwel Particuliere klant.

    Bijvoorbeeld: Als je pakketten bezorgt op jouw scooter voor jouw werk bij provider X, ben je gedekt door de zakelijke verzekering en dus een Zakelijke klant. Wanneer je stopt met werken en naar huis rijdt / buiten werktijd voor jouw plezier rijdt, ben je gedekt door de particuliere verzekering en dus een Particuliere klant.

  4. Onze service

    1. Je helpen te beslissen

      Onze rol is om jouw wensen en behoeften te evalueren en je de verzekeringsproducten aan te bieden die aan deze wensen en behoeften voldoen. Wij geven geen advies en doen ook geen persoonlijke aanbeveling.

    2. De hoedanigheid waarin wij voor je optreden

      1. Zego B.V., handelend onder de naam "Zego" ("Zego", "wij", "ons", of "onze") levert diensten als gevolmachtigd agent (de "Zego Service") via de website [https://www.zego.com/nl/] (de "Website") en/of een bijbehorende mobiele applicatie ("de App") of via telefonische verkoop ("over de telefoon"). Personen ("je" of "jouw") die zich registreren en gebruik maken van de Zego Service en deze Bedrijfsvoorwaarden begrijpen en accepteren, gaan ermee akkoord dat Zego optreedt als gevolmachtigd agent en niet als tussenpersoon of verzekeraar.

      2. Zego verkrijgt en plaatst dekking als gevolmachtigd agent van verzekeraars. Bij de behandeling van jouw schadeclaims treden wij op namens de verzekeraar.

      3. Wij selecteren persoonlijke (particuliere) en zakelijke verzekeringen voor onze producten en hebben één verzekeraar per product beschikbaar. Voordat je de verzekering afsluit, zullen wij je hier meer informatie over geven en je persoonlijk uitleggen wie de verzekeraar is van het door jou gekozen verzekeringsproduct.

    3. Klachten

      1. Het is onze bedoeling je op elk moment een uitzonderlijk hoog niveau van klantenservice te bieden. Mocht je niet tevreden zijn met onze service, of om enige andere reden ontevreden zijn, dan hebben wij een formele klachtenprocedure:

        1. Met wie moet je in eerste instantie contact opnemen?

          Als je een klacht hebt, neem dan in eerste instantie contact met ons op, want misschien kunnen wij jouw klacht meteen voor je oplossen. E-mail: [email protected] Post: Zego B.V. (Nederland), Weesperplein 4a, 1018 XA, Amsterdam, The Netherlands.

        2. De meeste klachten kunnen binnen 3 werkdagen worden opgelost:

          Wij streven ernaar alle klachten binnen 3 werkdagen op te lossen. Een werkdag is een dag van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van officiële feestdagen.

        3. Klachten die niet binnen 3 werkdagen kunnen worden opgelost:

          Als wij jouw klacht niet binnen 3 werkdagen naar jouw tevredenheid hebben kunnen oplossen, houden wij je op de hoogte van de voortgang van het proces en nemen we zo snel mogelijk een beslissing. Als digitaal bedrijf lossen wij onze klachten op per telefoon of e-mail, maar mocht je een andere manier van afhandeling wensen, dan zijn wij graag bereid je dit te bieden.

        4. Stappen als je nog steeds ontevreden bent:

          Als je niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht, kan je het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) vragen jouw klacht opnieuw te bekijken. Je moet met hen contact opnemen binnen 3 maanden na de datum waarop jouw klacht door ons is afgehandeld, of binnen een jaar nadat je jouw klacht hebt ingediend.

          Je kan het Kifid ook vragen jouw zaak opnieuw te bekijken als je binnen 6 weken na onze ontvangstbevestiging van jouw klacht, of 8 weken nadat je jouw klacht hebt ingediend, door ons nog geen definitieve beslissing hebt ontvangen. De dienst die het Kifid verleent is gratis en onpartijdig. Zij kunnen als volgt worden gecontacteerd: Post: Kifid, Postbus 93257, 2509AG, Den Haag, Nederland Telefoon: +31 70 333 8 999

          E-mail: [email protected] Website: www.kifid.nl

    4. Beperking van aansprakelijkheid

      1. Wij zijn niet aansprakelijk voor enig verlies dat voortvloeit uit een verzekering, een door jou ingediende claim met betrekking tot een incident, of enige contractuele, onrechtmatige of andere aansprakelijkheid met betrekking tot de verzekering tussen jou en de verzekeraar.

      2. Wij zijn niet aansprakelijk voor enig verlies als gevolg van onze Zego Service, behalve voor verlies veroorzaakt door onze eigen grove nalatigheid of opzet.

      3. In het geval dat wij aansprakelijk zijn, is onze aansprakelijkheid beperkt tot de waarde van het totaalbedrag aan kosten dat je hebt betaald aan Zego.

    5. Afsluiten van een verzekering

      1. De Zego Service biedt je de mogelijkheid om verzekeringen af te sluiten (elk een "Dekkingsperiode") via de Website of per telefoon, en mogelijk ook via onze geïntegreerde app als deze je ter beschikking is gesteld.

      2. Alle details over de verzekering die je afsluit, zullen op jouw polis en in de daarbij behorende documenten worden opgenomen.

      3. De voorwaarden van de verzekering worden naar jouw opgegeven e-mailadres verstuurd na ontvangst van jouw registratie en nadat je die voorwaarden hebt aanvaard.

      4. Elke verzekering die via de Zego Service wordt aangeschaft, is alleen geldig binnen het (de) in jouw polis vermelde gebied(en).

      5. Je stemt ermee in en verbindt je ertoe de voorwaarden van de verzekering en alle daarmee verband houdende documenten na te leven.

      6. Na ontvangst van jouw registratie en acceptatie van deze voorwaarden, worden de (het) polis(blad) en andere bijbehorende documenten aangemaakt en per e-mail naar jouw opgegeven e-mailadres gestuurd. Een eventueel certificaat met betrekking tot de dekkingsperiode kan via jouw Zego-account beschikbaar worden gesteld.

      7. Wij zorgen ervoor dat je alle gegevens ontvangt over jouw verzekeringsdekking en verstrekken je alle documenten die je wettelijk verplicht bent om te hebben.

    6. Betaling voor onze diensten

      1. Eventuele commissies die wij ontvangen, worden door de verzekeraar of productaanbieder vanuit de verzekeringspremie betaald. Wij brengen geen extra (door jou te betalen) kosten in rekening voor het afhandelen van jouw verzekering, tenzij wij dit vooraf met je zijn overeengekomen.

      2. Offertes:

        1. Als klant begrijp je dat elke door ons verstrekte offerte alleen geldig is en gegarandeerd kan worden, zolang je de webpagina met de offerte op het scherm open hebt staan, of zoals wij je anderszins meedelen.

        2. Alle betalingen worden verricht via een betaalproces van een derde partij of een betalingsdienstaanbieder.

        3. Door de voorwaarden van een verzekering te aanvaarden, stem je in met een verzekeringspremie (de "Premie")

      3. Stortingen op jouw account en betalen van de verzekering:

        Als je een Zego-account hebt dat werkt op basis van "pay as you go"-krediet:

        1. Je stemt ermee in om de betalingen die verband houden met de verzekering(en), onze vergoedingen en eventuele bijbehorende belastingen ("Kosten") te verrichten met de creditcard of andere betaalwijze die je hebt geregistreerd via jouw account ("Jouw Account").

        2. Betalingen voor premies en bijkomende kosten zullen aan het einde van elke verzekeringsdekkingsperiode van jouw account worden afgeschreven.

        3. Wanneer je je registreert, machtig je ons om een voorschot van jouw creditcard of andere betaalwijze af te schrijven om het saldo op jouw account aan te vullen. Dit is voor de betaling van toekomstige verzekeringen, verzekeringsdekkingen, betalingen aan Zego en eventuele bijbehorende belastingen van de creditcard of andere betaalwijze die je hebt geregistreerd.

        4. Je stemt ermee in dat je op jouw account voldoende saldo aanhoudt om de premie en bijkomende kosten te kunnen betalen.

        5. Wij stellen een automatische top-up faciliteit beschikbaar om je te helpen bij de bovengenoemde verplichting. Deze faciliteit kan ook verplicht worden gesteld indien dit nodig is. In dit geval zal je daarvan op de hoogte worden gesteld.

        6. Elk positief saldo zal worden terugbetaald na beëindiging van jouw account.

        Als je een jaarlijkse polis afsluit:

        1. Je dient ofwel het volledige bedrag van de polis vooraf te betalen, ofwel een maandelijkse premie te betalen.
      4. Onvoldoende middelen, schulden op het account en onbetaalde polissen:

        Als je een Zego-account hebt dat werkt op basis van "pay as you go"-krediet:

        1. Je bent verantwoordelijk indien jouw account onvoldoende saldo heeft om de premie en bijkomende kosten te betalen.

        2. Je bent verantwoordelijk als je jouw creditcard of andere betaalwijze niet bijwerkt wanneer deze zijn gewijzigd of verlopen.

        3. In het geval dat er onvoldoende saldo op jouw account staat om de premie en bijkomende kosten te betalen, machtig je ons om het bedrag van jouw geregistreerde creditcard of andere betaalwijze af te schrijven om het saldo op jouw account aan te vullen.

        4. Wanneer jouw Zego-account onder een saldo van € 5 komt, zullen wij automatisch jouw creditcard of andere betaalwijze belasten om jouw account weer aan te vullen.

        5. Als je voor een langere periode aan het werk bent en op jouw account onvoldoende saldo beschikbaar is, zullen wij jouw creditcard of andere betaalwijze automatisch belasten om het saldo op jouw account weer aan te vullen.

        6. Als om welke andere reden dan ook op jouw account onvoldoende saldo beschikbaar is, zullen wij automatisch jouw kaart belasten om het saldo op jouw account weer aan te vullen.

        7. Het bedrag waarmee wij het saldo op jouw account aanvullen, hangt af van het product. Voor verzekeringen met betrekking tot een fiets of scooter zullen wij proberen het saldo op jouw account aan te vullen tot een minimum van €10. Voor verzekeringen met betrekking tot auto’s zullen wij proberen het saldo op jouw account aan te vullen tot een minimum van €20.

        8. Het automatisch aanvullen van het saldo kan door jouzelf op elk moment worden gewijzigd, tenzij deze door ons verplicht is gesteld.

        9. Alle verzekeringen die je hebt afgesloten vóórdat je een negatief saldo had (met inbegrip van de verzekeringen die voor een negatief saldo hebben gezorgd) blijven geldig, maar zolang het saldo op jouw account negatief is, kun je geen nieuwe verzekeringen afsluiten.

        10. We zullen proberen om jouw creditcard of andere betaalwijze 3 keer binnen 96 uur te belasten.

        11. Indien er na 96 uur onvoldoende tegoed op jouw account staat en/of de creditcard of andere betaalwijze niet werkt, begrijp je en stem je ermee in dat:

          • wij ons het recht voorbehouden om jouw verzekering op te schorten; en
          • indien van toepassing, elk Goedgekeurd Platform waarvan je gebruik maakt op de hoogte te brengen van jouw verzuim bij de betaling van jouw verzekeringsdekking.

        Als je een jaarlijkse polis afsluit:

        1. Indien je nalaat één van de maandelijkse betalingen te verrichten, kunnen extra kosten bij je in rekening worden gebracht en kan jouw dekking worden opgezegd.
    7. Omgaan met geld

      1. Onze financiële afspraken met de meeste verzekeringsmaatschappijen geschieden op basis van "Risico-Overdracht". Dit betekent dat wij bij het innen van de premies optreden als gevolmachtigd agent van de verzekeraar. In dit geval worden deze gelden geacht in het bezit te zijn van de verzekeraar(s) bij wie jouw verzekering is afgesloten. Indien Risico-overdracht echter niet van toepassing is, zullen deze gelden door ons worden gehouden. De rente die verkregen wordt op het geld dat in ons bezit is, wordt door ons gehouden.
    8. Annulering van verzekeringen

      1. Je dient een verzoek tot annulering van een verzekering te richten aan de contactgegevens die in de verzekeringsvoorwaarden zijn opgenomen, hetzij per brief, e-mail of telefoon. Desgevraagd moet het polisblad of het certificaat aan ons of aan de betrokken verzekeraar worden teruggestuurd.

      2. In geval van annulering zullen de kosten voor onze diensten in rekening worden gebracht overeenkomstig het gedeelte "Betaling voor onze diensten" hierboven.

    9. Beëindiging van de cliëntrelatie

      1. Op voorwaarde dat je alle verschuldigde premies en bijkomende kosten onmiddellijk betaalt, kun je ons verzoeken niet langer diensten aan je te verlenen.

      2. Als wij van mening zijn dat wij niet langer onze diensten aan je kunnen aanbieden, zullen wij ten minste twee keer contact met je opnemen en proberen het onderliggende probleem op te lossen.

      3. In gevallen waarin het probleem niet kan worden opgelost, zullen wij je op de hoogte brengen van onze beslissing om de relatie met je te beëindigen en zal deze na een afgesproken periode eindigen, afhankelijk van de reden voor beëindiging.

      4. De cliëntrelatie zal niet worden beëindigd zonder jou, de verzekeringnemer, eerst op de hoogte te brengen van de geldige reden voor de beëindiging.

      5. Geldige redenen voor beëindiging kunnen onder meer zijn:

        1. niet-betaling van premie of bijkomende kosten

        2. het niet verstrekken van gevraagde documentatie of informatie

        3. opzettelijke niet-naleving van de voorwaarden in deze Bedrijfsvoorwaarden of de verzekeringsvoorwaarden en de daarbij behorende documenten.

        4. opzettelijke misleiding of niet-openbaarmaking van bepaalde informatie of poging tot fraude

        5. het gebruik van bedreigend of beledigend gedrag of taalgebruik, of intimidatie of pesterijen tegenover ons personeel / onze leveranciers.

      6. Indien onze cliëntrelatie eindigt zullen eerder aangegane transacties volgens deze Bedrijfsvoorwaarden worden afgewikkeld, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

      7. Je bent aansprakelijk voor de betaling van alle transacties die zijn gesloten vóór het einde van de cliëntrelatie.

    10. Jouw verantwoordelijkheden

      Als je een particuliere klant bent:

      1. Je bent verantwoordelijk voor het eerlijk en naar jouw beste weten beantwoorden van alle vragen in verband met jouw aanvraag voor een verzekering en ook voor het verstrekken van volledige en nauwkeurige informatie die de verzekeraar van je verlangt.

      2. Dit geldt ook voor wanneer je de juistheid bevestigt van bepaalde veronderstellingen ten aanzien van jouw situatie waar de verzekeraar van uitgaat bij jouw aanvraag van de verzekering.

      3. Dit is met name van belang voordat je een polis afsluit, maar ook bij een verlenging of wanneer je jouw polis tussentijds wijzigt.

      4. Als je nalaat informatie te verstrekken of misleidende informatie over zaken verstrekt die van invloed kan zijn op de beslissing van de verzekeraar om het risico onder de desbetreffende voorwaarden te aanvaarden, kan de verzekering worden beëindigd en/of kan dit tot gevolg hebben dat eventuele dekkingsverzoeken onder de verzekering (deels) worden afgewezen.

      Als je een zakelijke klant bent:

      1. Je bent verplicht om aan de verzekeraar een eerlijke voorstelling van het risico te geven. Dit betekent dat je elke materiële omstandigheid die relevant is voor het te verzekeren risico bekend moet maken naar aanleiding van een redelijk onderzoek dat je hebt verricht binnen jouw bedrijf om dergelijke informatie te kunnen identificeren en te verifiëren.

      2. Het gaat hierbij om informatie die jij, (en in voorkomend geval), jouw hogere leidinggevenden, personen die verantwoordelijk zijn voor het afsluiten van jouw verzekering, of andere relevante derden, kennen of zouden moeten kennen. Dit betreft alle informatie die van invloed kan zijn op het oordeel van de verzekeraar of naar aanleiding waarvan de verzekeraar verdere inlichtingen zou moeten inwinnen.

      3. Voorbeelden van materiële omstandigheden zijn:

        1. Bijzondere of ongewone omstandigheden in verband met het risico;

        2. Eventuele bijzondere zorgen die je ertoe hebben gebracht een verzekering tegen het risico af te sluiten; en

        3. Alles wat door degenen die met de betrokken verzekeringsbranche en jouw branche te maken hebben, in het algemeen gezien kan worden als iets waarvan melding moet worden gemaakt om een getrouw beeld te geven van de risico's voor dit soort verzekeringen.

      4. De informatie moet worden gepresenteerd op een zodanige wijze dat deze informatie voor een redelijk handelende verzekeraar redelijkerwijs duidelijk en toegankelijk is. Als je niet zeker weet of je bepaalde informatie moet vrijgeven, moet je dit met ons bespreken. Je moet rekening houden met de omvang en complexiteit van jouw bedrijf, en jezelf vóór de vernieuwingsdatum voldoende tijd gunnen om de van toepassing zijnde vereisten voor het afsluiten van een verzekering te overwegen en/of te beoordelen.

      5. Het niet verstrekken van een "getrouwe weergave" kan leiden tot een aantal corrigerende maatregelen door de verzekeraar. Als dit verzuim opzettelijk heeft plaatsgevonden, kan de verzekeraar de verzekering beëindigen en de geïnde premie houden. Ongeacht of het verzuim opzettelijk was, kan de verzekeraar de verzekering beëindigen, een eventuele schaderegeling proportioneel verminderen, of de verzekeringsvoorwaarden wijzigen en vervolgens de gegrondheid van een vordering op deze basis opnieuw bekijken.

      Voor alle klanten:

      1. Je moet ons, voordat je een verzekering afsluit, tijdens het afsluiten van een verzekering, en gedurende de gehele looptijd van de verzekering altijd volledige en nauwkeurige informatie verstrekken wanneer wij je vragen naar de verzekeringsrisico’s die jouw bedrijf loopt. Dit geldt ook voor wanneer je de juistheid bevestigd van bepaalde veronderstellingen ten aanzien van jouw situatie waar de verzekeraar van uitgaat bij jouw aanvraag van de verzekering.

      2. Het is belangrijk dat je alle verzekeringsdocumenten die aan je worden verstrekt goed doorleest en dat je op de hoogte bent van de dekking, limieten en andere voorwaarden die hierop van toepassing zijn. Bijzondere aandacht moet besteed worden aan alle bevestigingen die je geeft en de gestelde voorwaarden om de verzekering te kunnen aanbieden, aangezien niet-naleving daarvan jouw verzekering ongeldig kan maken of ervoor kan zorgen dat geen dekking wordt verleend.

      3. Je dient ons onmiddellijk op de hoogte te brengen van elke wijziging in omstandigheden die van invloed kan zijn op de door ons aan je geleverde diensten, of op de dekking van jouw verzekering. Je moet ons op de hoogte stellen van elke wijziging in omstandigheden (met inbegrip van, maar niet beperkt tot, eventuele veroordelingen voor motorrijtuigen- of strafrechtelijke vervolging of wijzigingen aan het voertuig). Melding hiervan kan worden gedaan door telefonisch contact met ons op te nemen (via het nummer op de website) of door een e-mail te sturen naar [email protected]. Als je twijfelt, neem dan voor advies contact met ons op.

    11. Ons op de hoogte houden

      1. Het is jouw verantwoordelijkheid om ons op de hoogte te houden van het volgende:

        1. Wijzigingen in jouw persoonlijke gegevens zoals, maar niet beperkt tot, naam, adres en contactgegevens

        2. Alle wijzigingen met betrekking tot jouw voertuig, zoals, maar niet beperkt tot, wanneer je jouw voertuig off-road gebruikt of wanneer je jouw voertuig hebt aangepast.

        3. Elke wijziging met betrekking tot jouw werkgever, zoals, maar niet beperkt tot, wanneer je voor een nieuwe werkgever gaat werken of je huidige werkgever verlaat.

      2. Indien je ons niet op de hoogte stelt van deze wijzigingen, kan dit ertoe leiden dat je te veel betaalt (hetgeen voor jouw rekening komt), of dat jouw dekking ongeldig is.

    12. Gebruik van persoonsgegevens

      1. Zego zal alle persoonsgegevens die wij verzamelen tijdens het verlenen van onze diensten in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en in overeenstemming met ons Gegevensbeschermingsbeleid en Privacybeleid verwerken.

      2. Je bevestigt dat de informatie die je aan ons hebt verstrekt juist is en je begrijpt dat jouw informatie: (a) door ons gebruikt zal worden om verschillende achtergrondcontroles uit te voeren; (b) doorgegeven wordt aan een verzekeraar en door hen gebruikt wordt; en (c) anderszins gebruikt wordt in overeenstemming met de voorwaarden van ons privacybeleid ("Privacybeleid").

      3. Bij het beheer van jouw verzekeringen moeten wij dergelijke informatie doorgeven aan verzekeraars en andere relevante product- of dienstverleners die ons ondersteuning bieden op het gebied van bedrijfsvoering en naleving.

      4. Wij moeten mogelijk ook gegevens bekendmaken aan relevante partijen om te voldoen aan wettelijke of toezichtrechtelijke vereisten.

      5. Bepaalde informatie die wij van je vragen, zoals informatie over strafbare feiten of medische aandoeningen, worden door de AVG gedefinieerd als gevoelige persoonsgegevens. Door ons dergelijke informatie te verstrekken, stem je ermee in dat deze gegevens in het kader van onze dienstverlening met betrekking tot jouw verzekering(en) worden verwerkt.

      6. Behoudens bepaalde uitzonderingen heb je recht op toegang tot jouw persoonsgegevens en tot persoonsgegevens van bijzondere aard. Indien je op enig moment wenst dat wij, of een aan ons gelieerd bedrijf, stoppen met het verwerken van de persoonsgegevens of persoonsgegevens van speciale aard waarover wij beschikken, of stoppen met het contacteren van je over producten en diensten, kan je contact met ons opnemen via [email protected].

      7. Wij kunnen contact met je opnemen om producten of diensten te promoten die interessant voor je kunnen zijn.

      Voor klanten met een wagenpark:

      1. Als je een cliënt bent met een wagenpark, garandeer je ons dat je alle noodzakelijke toestemmingen, die volgens de AVG vereist zijn, en alle relevante wetgeving inzake gegevensbescherming van alle bestuurders of andere personen wiens gegevens je met ons deelt, hetzij in verband met een verzekeringspolis of voor enig ander doel, hebt verkregen.

      2. Elke partij vrijwaart de andere partij tegen alle aansprakelijkheden, kosten, uitgaven, schade en verliezen (met inbegrip van, maar niet beperkt tot, directe, indirecte of gevolgschade, winstderving, reputatieschade, alle rente, boetes, juridische kosten (berekend op basis van volledige schadeloosstelling) en alle andere redelijke zakelijke kosten en uitgaven) die de schadeloos gestelde partij lijdt of maakt als gevolg van, of in verband met een inbreuk op de wetgeving inzake gegevensbescherming door de schadeloosstellende partij, haar werknemers, of agenten. Dit op voorwaarde dat de schadeloos gestelde partij de schadeloosstellende partij onmiddellijk in kennis stelt van een dergelijke vordering, volledige informatie verstrekt over de omstandigheden die tot de vordering hebben geleid, redelijke bijstand verleent bij de afhandeling van de vordering en als enige bevoegd is om de vordering te beheren, te verdedigen en/of af te wikkelen.

      3. Wij zullen gedragsgegevens van bestuurders verzamelen om onze producten, ons aanbod en onze diensten aan klanten te verbeteren.

      4. Als je een cliënt bent met een wagenpark, ben je verplicht de bestuurders te informeren over Zego’s privacy notice.

    13. Goedgekeurde werkplatformen en telematica

      1. Van tijd tot tijd kunnen wij met derden die app- of webgebaseerde platforms voor bezorgers aanbieden (elk een "Goedgekeurd Platform") afspreken om met hen samen te werken om aan gebruikers van hun dienst ("Dienst van het Goedgekeurd Platform") een verzekering aan te bieden, in het bijzonder met betrekking tot gebruikers die dekkingsperiodes van 1 uur of opeenvolgende periodes van 1 uur wensen te verzekeren. Wij hebben het recht om deze voorwaarden te wijzigen en wij zullen je altijd binnen een redelijke termijn op de hoogte brengen van eventuele wijzigingen.

      2. Als je een account bij ons hebt en gebruiker bent van een Goedgekeurd Platform begrijp je en ga je akkoord met het volgende:

        1. Zego vraagt de informatie van het Goedgekeurd Platform op om jouw verzekeringsdekking te kunnen beheren.

        2. De informatie in kwestie kan omvatten, maar is niet beperkt tot: de exacte uren die worden gewerkt via het Goedgekeurde Platform, evenals informatie over jouw gebruik van de dienst van het Goedgekeurde Platform en elke dekkingsperiode met betrekking tot het Goedgekeurde Platform.

        3. Zego annuleert jouw verzekering en Zego-account in het geval dat je gebruik blijft maken van de dienst van het Goedgekeurde Platform, zonder dat je gebruik maakt van een Zego-verzekering.

      3. Wij behouden ons het recht voor om elk Goedgekeurd Platform op de hoogte te stellen van elke annulering van de verzekering en elke niet-betaling van de premie.

      4. Om concurrerende verzekeringstarieven te kunnen aanbieden, kan het nodig zijn dat je een mobiele telematica-applicatie moet installeren van een externe leverancier waarmee wij een samenwerking zijn aangegaan.

      5. Wanneer telematica/locatiediensten integraal deel uitmaken van de administratie van jouw verzekering(en), begrijp je dat je alle door de mobiele applicatie vereiste toestemmingen moet verlenen die nodig zijn om de benodigde gegevens te registreren.

      6. Als je locatiediensten uitschakelt die integraal deel uitmaken van jouw verzekering(en), begrijp je en stem je ermee in dat dit een schending is van jouw contract met Zego en dit kan leiden tot beëindiging van jouw verzekering en/of de beëindiging van jouw Zego-account.

    14. Kredietwaardigheidscontroles

      1. Wij en andere ondernemingen die betrokken zijn bij jouw verzekering (verzekeraars of andere tussenpersonen) kunnen gebruik maken van openbare gegevens en persoonsgegevens uit diverse bronnen, waaronder kredietinformatiebureaus en andere organisaties.

      2. De informatie wordt gebruikt om een offerte op maat te verstrekken, de meest geschikte betalingsopties voor je te bepalen en fraude te voorkomen.

    15. Belangenconflict

      1. Er kunnen zich situaties voordoen waarin wij, of een van de aan ons gelieerde ondernemingen, cliënten of productleveranciers, een eventueel belangenconflict ondervinden in verband met zaken die voor jou worden afgehandeld.

      2. Als dit het geval is en wij ons ervan bewust worden dat een dergelijk belangenconflict bestaat of kan ontstaan, zullen wij je schriftelijk om jouw toestemming vragen voordat wij jouw instructies uitvoeren en zullen wij aangeven welke stappen wij ondernemen om een eerlijke behandeling te waarborgen.

    16. Regelingen voor de behandeling van claims

      1. Bij een schadegeval dien je de vereiste procedures die in de verzekeringsvoorwaarden en bijbehorende documenten worden toegelicht in acht te nemen.

      2. Bij een schadegeval dien je zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk contact met ons op te nemen door:

        1. te bellen met het nummer van de hulplijn voor incidentenmeldingen. Deze staat vermeld in de verzekeringsvoorwaarden en/of bijbehorende documenten en zijn ook terug te vinden op onze website en/of via de App; en

        2. te bellen naar het telefoonnummer dat is bedoeld om een verzekeringsclaim in te dienen. Dit nummer staat vermeld op de website en/of de App.

      3. Je stemt ermee in om alles in het werk te stellen om ons claimteam alle informatie te verstrekken in verband met een claim die op jou betrekking heeft, of op een incident waarbij je betrokken bent en dat dat gevolgen kan hebben voor de verzekering.

      4. Het is jouw verantwoordelijkheid om claims zo snel als redelijkerwijs mogelijk bij ons te melden.

    17. Promoties

      1. Alle promoties en voorwaarden en vragen met betrekking tot promoties worden door ons naar eigen goeddunken vastgesteld.

      2. Promotioneel Krediet:

        1. Wij kunnen je vouchers, tegoeden op jouw account en/of andere promotionele tegoeden aanbieden die je kan gebruiken om een verzekering af te sluiten (“Promotioneel Krediet").

        2. Om een Promotioneel Krediet te kunnen gebruiken en valideren, dien je het Promotioneel Krediet te activeren door de verstrekte unieke code (de "Unieke Code") in te vullen in de online app. Dat kan voor nieuwe gebruikers op het moment dat zij zich registreren voor een Zego-account, en voor bestaande gebruikers, door de unieke code in te vullen via hun Zego-account.

        3. Voor het invoeren van de Unieke Code word je geacht in te stemmen met deze Bedrijfsvoorwaarden en eventuele bijzondere voorwaarden verbonden aan het Promotioneel Krediet.

        4. Al deze voorwaarden worden van toepassing tussen ons en jou als houder van het Promotioneel Krediet op het moment dat je het Promotioneel Krediet verzilvert.

        5. Je mag het Promotioneel Krediet alleen gebruiken om een verzekering af te sluiten.

        6. Een Promotioneel Krediet kan niet worden terugbetaald of ingewisseld voor geld. Ook kan het niet worden overgedragen.

        7. Een Promotioneel Krediet (en een eventuele bijbehorende Unieke Code) mag slechts eenmaal door de houder ervan worden gebruikt en mag niet worden gekopieerd, gereproduceerd, verspreid of gepubliceerd, hetzij direct of indirect in welke vorm dan ook. Het mag ook niet worden opgeslagen op informatiedragers zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming daarvoor.

        8. Een Unieke Code die aan Zego-accounthouders wordt verstrekt voor een Verwijzingspromotie (een "Unieke Verwijzingscode") waarbij de ontvanger van het account de code invoert wanneer deze zich aanmeldt bij Zego, kan aan meerdere personen worden verstrekt. Echter, een ontvanger van een Unieke Verwijzingscode mag deze slechts eenmaal gebruiken bij de registratie van een Zego-account en ontvangt het bijbehorende Promotioneel Krediet ook maar een keer.

        9. Wij behouden ons het recht voor om een Promotioneel Krediet op elk moment in te trekken of deactiveren om welke reden dan ook. Een Promotioneel Krediet mag alleen via onze website worden gebruikt en niet via een andere website of communicatiemethode.

      3. Faire Promoties:

        1. Naast elk Promotioneel Krediet kunnen wij ook promotietarieven voor de Premie en/of de betalingen aan Zego aanbieden (een “Faire Promotie”) voor gebruikers van specifieke Goedgekeurde Platforms en/of andere Zego-gebruikers in het geval zij in aanmerking komen voor een loyaliteitskorting.

        2. Wij zullen deze korting beschikbaar stellen ofwel via jouw Zego-account ofwel door de voorwaarden van de Faire Promotie op de Website te vermelden.

        3. Tenzij anders vermeld, zal een Faire Promotie lopen gedurende ofwel een dag, zijnde 00.00 uur tot 23.59 uur op de dag van de Promotie, ofwel een weekperiode, zijnde 00.00 uur op maandagochtend tot 23.59 uur op de daaropvolgende zondag.

    18. Overige zaken

      1. Wij hebben het recht om deze Bedrijfsvoorwaarden te wijzigen en wij zullen je altijd binnen een redelijke termijn op de hoogte stellen van eventuele wijzigingen.

      2. Raadpleeg de Website voor onze meest recente versie van deze Bedrijfsvoorwaarden.

      3. Op deze Bedrijfsvoorwaarden is Nederlands recht van toepassing. De Bedrijfsvoorwaarden moeten dienovereenkomstig worden geïnterpreteerd.

      4. Met betrekking tot elke juridische actie of procedure voortvloeiend uit, of in verband met deze Bedrijfsvoorwaarden onderwerpen beide partijen zich onherroepelijk aan de niet-exclusieve bevoegdheid van de Nederlandse rechtbank.

      5. Je bent verantwoordelijk voor het regelmatig controleren van e-mails van ons en je dient ervoor te zorgen dat onze e-mails niet in jouw map van ongewenste e-mails terechtkomen.

      6. Wij behouden ons het recht voor om de Zego-Service of een deel van de Zego-Service aan een gebruiker naar ons eigen goeddunken te weigeren.