Schade. Wat nu?
Alles over ons schadeproces.
Schade melden
Snel, eenvoudig & 100% digitaal.
Online, telefonisch of per e-mail.
100% digitaal
Meld schade online via de Fleet Portal
onder de sectie 'Verzekering'.
Snel & eenvoudig
Lever de benodigde informatie aan.
Klaar in een paar minuten!
Klaar in 3 stappen
Klaar? Onze partner Fixico vraagt op basis van de specifieke schade, reparatieduur en afstand de beste offerte voor je op.
Wanneer de offerte is goedgekeurd ontvang je een link waarmee je de reparatie kunt inplannen op het moment dat het jou uitkomt.
Zo kan jouw voertuig weer zo snel
mogelijk, volledig hersteld de weg op.
Meer weten over het digitale schadeproces?
Welke informatie moet ik bij de hand hebben?
-
Je polisnummer
-
Kentekens van alle betrokken voertuigen
-
Datum en tijd van het ongeval
-
Locatie waar het ongeval heeft plaatsgevonden
-
Eventuele details van getuigen
-
Gegevens van derden (naam, adres, rijbewijs)
-
Een referentienummer van de politie indien aanwezig bij het ongeval
-
Alle foto's of video's van de plaats van het ongeval van alle betrokken voertuigen
FAQ over schade
1. Online via de Fleet portal
Ga naar de sectie 'verzekering' links in het menu en klik vervolgens rechtsboven op de knop 'schade melden'. Je zult vanaf daar doorgeleid worden naar ons digitale schadeproces.
2. E-mail
Je kunt je schade per e-mail melden door de benodigde informatie (o.a. het schadeformulier) te mailen naar [email protected]. Let op dat je het kenteken en de datum van de schade vermeld.
3. Telefonisch
Liever telefonisch schade melden? Dat kan. Bel 010-2590258.
1. Telefonisch: 010-2590258. Zorg je ervoor dat je het schadenummer en/of kenteken bij de hand hebt?
2. Per e-mail: [email protected]. Zet het schadenummer en/of het kenteken en de datum van de schade in de onderwerpregel van de mail.
1. Online, via de Fleet Portal
Ga naar de sectie 'verzekering' links in het menu en klik vervolgens rechtsboven op de knop 'schade melden'. Je zult vanaf daar automatisch doorgeleid worden naar ons digitale schadeproces. Nadat jij de benodigde informatie hebt aangeleverd zullen wij de beste offerte voor je opvragen.
2. Telefonisch / per e-mail via Van Ameyde
Meld schade telefonisch (010-2590258) of per e-mail ([email protected]) aan Van Ameyde en zij sturen je vervolgens de link naar ons digitale schadeproces. Nadat jij de benodigde informatie hebt aangeleverd zullen wij de beste offerte voor je opvragen.
3. Via je garage
Je kunt ook zelf bij je eigen garage langs gaan om de schade te laten begroten. Mocht jouw reparateur de schade op een bedrag van meer dan €1.500,00 schatten, dan vragen we je telefonisch contact op te nemen met 010-2590258 om een expert aan te vragen.
Ben je de bestuurder van het voertuig? Meld de schade dan direct bij je werkgever.
Klik op deze link Afspraak maken autoruit reparatie of vervanging? | Carglass® of bel naar 088-0406123.
Let op: voordat je jouw auto meeneemt na vervanging, betaal je je eigen risico en de BTW rechtstreeks aan Carglass. Het eigen risico staat vermeld op je polisblad.
*Als je alleen een W.A.-verzekering hebt, kun je nog steeds de vervanging door Carglass laten uitvoeren. In dat geval betaal je de volledige factuur rechtstreeks aan Carglass.
Heb je een WA+casco dekking? Zego vergoedt:
- Vervoer van jouw voertuig naar een zelf te kiezen schadehersteller, in Nederland.
Heb je Ongevalshulp bijgesloten op je huidige polis? Zego vergoedt:
- Vervoer van jouw voertuig naar een zelf te kiezen schadehersteller, in Nederland.
- Vervoer van aanhangwagen en passagiers naar een adres in Nederland en/of tot 3 dagen een vervangende auto.
Let op: bovenstaande kosten worden alleen vergoed wanneer de betreffende kosten door de Zego hulpdienst zijn goedgekeurd.
Voor ongevalshulp in Nederland kun je naar dit nummer bellen: 0592-390440
Het komt heel af en toe voor dat je er niet uitkomt met de expert. In dat geval kun je ervoor kiezen een eigen expert in te schakelen. Wij noemen dit een contra-expert. Hier kun je de voorwaarden vinden voor het zelf inschakelen van een expert.