Schade. Wat nu?

Alles over ons schadeproces.

Schade melden

Snel, eenvoudig & 100% digitaal.
Online, telefonisch of per e-mail.

100% digitaal

Meld schade online via de Fleet Portal
onder de sectie 'Verzekering'.

Snel & eenvoudig

Lever de benodigde informatie aan.
Klaar in een paar minuten!

Klaar in 3 stappen

Klaar? Onze partner Fixico vraagt op basis van de specifieke schade, reparatieduur en afstand de beste offerte voor je op.

Wanneer de offerte is goedgekeurd ontvang je een link waarmee je de reparatie kunt inplannen op het moment dat het jou uitkomt.

Zo kan jouw voertuig weer zo snel
mogelijk, volledig hersteld de weg op.

Meer weten over het digitale schadeproces?

Welke informatie moet ik bij de hand hebben?

  • Je polisnummer

  • Kentekens van alle betrokken voertuigen

  • Datum en tijd van het ongeval

  • Locatie waar het ongeval heeft plaatsgevonden

  • Eventuele details van getuigen

  • Gegevens van derden (naam, adres, rijbewijs)

  • Een referentienummer van de politie indien aanwezig bij het ongeval

  • Alle foto's of video's van de plaats van het ongeval van alle betrokken voertuigen

FAQ over schade

Schade kan online, telefonisch en per e-mail gemeld worden. Ben je de bestuurder van het voertuig? Meld de schade dan direct bij je werkgever.

1. Online via de Fleet portal
Ga naar de sectie 'verzekering' links in het menu en klik vervolgens rechtsboven op de knop 'schade melden'. Je zult vanaf daar doorgeleid worden naar ons digitale schadeproces.

2. E-mail
Je kunt je schade per e-mail melden door de benodigde informatie (o.a. het schadeformulier) te mailen naar [email protected]. Let op dat je het kenteken en de datum van de schade vermeld.

3. Telefonisch
Liever telefonisch schade melden? Dat kan. Bel 010-2590258.

Van Ameyde is onze partner op het gebied van schadebehandeling. Zodra jij de schade hebt gemeld, gaan zij de schade behandelen. Mocht Van Ameyde meer informatie nodig hebben, dan zullen ze contact met je opnemen. Wij vragen je dan ook vriendelijk om zo snel en volledig mogelijk te reageren op de vragen van Van Ameyde.

Nadat jij de schade online, telefonisch, of per e-mail gemeld hebt zullen wij op basis van de door jouw aangeleverde informatie de beste offerte binnen ons netwerk zoeken. Je ontvangt vervolgens automatisch een link om een afspraak te maken bij de hersteller wanneer het jou het beste uitkomt.

We houden je regelmatig (via de Fleet Portal) op de hoogte van de status van je claim, maar mocht je een actuele update willen, dan kan dat natuurlijk ook.

1. Telefonisch: 010-2590258. Zorg je ervoor dat je het schadenummer en/of kenteken bij de hand hebt?

2. Per e-mail: [email protected]. Zet het schadenummer en/of het kenteken en de datum van de schade in de onderwerpregel van de mail.

Dit kan op de volgende manieren:

1. Online, via de Fleet Portal
Ga naar de sectie 'verzekering' links in het menu en klik vervolgens rechtsboven op de knop 'schade melden'. Je zult vanaf daar automatisch doorgeleid worden naar ons digitale schadeproces. Nadat jij de benodigde informatie hebt aangeleverd zullen wij de beste offerte voor je opvragen.

2. Telefonisch / per e-mail via Van Ameyde
Meld schade telefonisch (010-2590258) of per e-mail ([email protected]) aan Van Ameyde en zij sturen je vervolgens de link naar ons digitale schadeproces. Nadat jij de benodigde informatie hebt aangeleverd zullen wij de beste offerte voor je opvragen.

3. Via je garage
Je kunt ook zelf bij je eigen garage langs gaan om de schade te laten begroten. Mocht jouw reparateur de schade op een bedrag van meer dan €1.500,00 schatten, dan vragen we je telefonisch contact op te nemen met 010-2590258 om een expert aan te vragen.

Ben je de bestuurder van het voertuig? Meld de schade dan direct bij je werkgever.

In dit geval kun je contact opnemen met onze herstelpartner Carglass.
Klik op deze link Afspraak maken autoruit reparatie of vervanging? | Carglass® of bel naar 088-0406123.

Let op: voordat je jouw auto meeneemt na vervanging, betaal je je eigen risico en de BTW rechtstreeks aan Carglass. Het eigen risico staat vermeld op je polisblad.

*Als je alleen een W.A.-verzekering hebt, kun je nog steeds de vervanging door Carglass laten uitvoeren. In dat geval betaal je de volledige factuur rechtstreeks aan Carglass.

Sta je langs de weg door een ongeval in Nederland - die je Zego verzekering dekt - en kun je niet verder rijden? Lees hieronder wat Zego vergoedt.

Heb je een WA+casco dekking? Zego vergoedt:

  • Vervoer van jouw voertuig naar een zelf te kiezen schadehersteller, in Nederland.

Heb je Ongevalshulp bijgesloten op je huidige polis? Zego vergoedt:
  • Vervoer van jouw voertuig naar een zelf te kiezen schadehersteller, in Nederland.
  • Vervoer van aanhangwagen en passagiers naar een adres in Nederland en/of tot 3 dagen een vervangende auto.

Let op: bovenstaande kosten worden alleen vergoed wanneer de betreffende kosten door de Zego hulpdienst zijn goedgekeurd.


Voor ongevalshulp in Nederland kun je naar dit nummer bellen: 0592-390440

Een expert is een onafhankelijke deskundige. De expert stelt samen met jouw reparateur de hoogte van het schadebedrag vast.
Het komt heel af en toe voor dat je er niet uitkomt met de expert. In dat geval kun je ervoor kiezen een eigen expert in te schakelen. Wij noemen dit een contra-expert. Hier kun je de voorwaarden vinden voor het zelf inschakelen van een expert.

Het is mogelijk dat je een eigen risico hebt. In dat geval zal een deel van de kosten voor rekening van verzekeringnemer komen. De hoogte van het eigen risico kun je terugvinden op het polisblad.

Bel de politie om melding te maken van de diefstal. Meld diefstal ook direct telefonisch bij ons via 010-2590258. Wij vragen je een kopie van het politierapport te mailen naar [email protected].